AKTUALNOŚCI

Radom. Tam zawsze jeździmy z uśmiechem Radom. Tam zawsze jeździmy z uśmiechem.02-10-2017
28 września 2017r. Cwartek Dzień przywitał nas słonecznymi promieniami jesiennego słońca, a P
więcej>>>

I cóż, że ze Szwecji. Przegląd najlepszych skandynawskich kryminałów I cóż, że ze Szwecji. Przegląd najlepszych skandynawskich kryminałów.29-08-2017
I cóż, że ze Szwecji             Sk
więcej>>>

Wakacyjne wizyty u pacjentów Wakacyjne wizyty u pacjentów.18-08-2017
Wakacyjne wizyty u pacjentów           &nb
więcej>>>

Koncert akordeonowy w Wieliszewie Koncert akordeonowy w Wieliszewie.04-08-2017
Pod koniec czerwca odwiedziliśmy naszych podopiecznych z oddziałów Mazowieckiego Sz
więcej>>>

Druga edycja Onko-Survivalu za nami! Druga edycja Onko-Survivalu za nami!.14-07-2017
Idąc za ciosem i powodzeniem zeszłorocznego Onko-Survivalu, doszliśmy do wniosku, że jest to pom
więcej>>>

"Sezon na Zdrowie".12-07-2017
"Sezon na zdrowie" W pierwszy weekend lipca Fundacja Pocancerowani wspólnie z salonem kosmet
więcej>>>

Halo! Gdzie jest Twoje wewnętrzne dziecko? Halo! Gdzie jest Twoje wewnętrzne dziecko?.02-06-2017
Halo! Gdzie jest Twoje wewnętrzne dziecko? Dzieci potrafią, gdy mają całe pole trawy, bawić si
więcej>>>

„Damy radę, Mamo!” - opowieść o zmieniającej się więzi „Damy radę, Mamo!” - opowieść o zmieniającej się więzi.24-05-2017
„Damy radę, Mamo!” - opowieść o zmieniającej się więzi Ostatnio w moje r
więcej>>>

„Zamień chemię na jedzenie” – to łatwiejsze niż myślisz! „Zamień chemię na jedzenie” – to łatwiejsze niż myślisz!.15-05-2017
„Zamień chemię na jedzenie” – to łatwiejsze niż myślisz!Coraz więcej os&oacu
więcej>>>

Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę.13-04-2017
Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę          
więcej>>>

Orzekanie o stopniu niepełnosprawności to loteria Orzekanie o stopniu niepełnosprawności to loteria.05-04-2017
Orzekanie o stopniu niepełnosprawności to loteria W życiu osoby niepełnosprawnej co jakiś cz
więcej>>>

Spotkanie autorskie z Karina Kończewską Spotkanie autorskie z Karina Kończewską.29-03-2017
W poniedziałek (27.03.2017r.) na nasze zaproszenie odwiedziła nas Karina Kończewska, autorka ks
więcej>>>

Po co psycholog na oddziale? Po co psycholog na oddziale?.23-03-2017
Po co psycholog na oddziale?             &n
więcej>>>

Pozory Mylą Pozory Mylą.15-03-2017
Nie mam nogi już 5 lat. Przez te lata miałem wiele sytuacji, które były dla mnie niemiłe,
więcej>>>

Światowy Dzień Chorego w Radomskim Centrum Onkologii Światowy Dzień Chorego w Radomskim Centrum Onkologii.10-03-2017
Światowy Dzień Chorego w Radomskim Centrum Onkologii 11 lutego obchodzimy Światowy Dzień Choreg
więcej>>>

PFRON dofinansuje koszty  nauki PFRON dofinansuje koszty nauki.02-03-2017
Jeżeli macie problemy zdrowotne i wahacie się, czy realizować swoje plany i kontynuować naukę n
więcej>>>

Załóż subkonto i zbieraj środki na leczenie Załóż subkonto i zbieraj środki na leczenie.24-02-2017
Załóż subkonto i zbieraj środki na leczenieSubkonto założone na rachunku bankowym wybran
więcej>>>

Jak znaleźć dobrego ginekologa w 5 krokach? Jak znaleźć dobrego ginekologa w 5 krokach?.15-02-2017
Jak znaleźć dobrego ginekologa w 5 krokach?          
więcej>>>

Jeść, żeby zdrowieć – polecamy książkę Anny Rogulskiej Jeść, żeby zdrowieć – polecamy książkę Anny Rogulskiej.31-01-2017
Jeść, żeby zdrowieć – polecamy książkę Anny Rogulskiej „Dieta kontra rak. Żyw
więcej>>>

Profilaktyka, która ratuje Profilaktyka, która ratuje.27-01-2017
Profilaktyka, która ratuje Temat badań profilaktycznych jest zawsze aktualny. Co rusz poj
więcej>>>

DBAM, BO KOCHAM DBAM, BO KOCHAM .25-01-2017
DBAM, BO KOCHAM              Kilka dni temu zapytałem się Was
więcej>>>

5 kroków do… rozmowy z bliskimi o swojej chorobie 5 kroków do… rozmowy z bliskimi o swojej chorobie.20-01-2017
5 kroków do… rozmowy z bliskimi o swojej chorobie Okres choroby jest trudny nie tylko
więcej>>>

Masz orzeczenie? Zdobądź środki na naukę! Masz orzeczenie? Zdobądź środki na naukę!.18-01-2017
Niespodziewana choroba i długotrwałe leczenie to dla wielu młodych osób konieczność zmia
więcej>>>

5 kroków do... pełnej mobilizacji 5 kroków do... pełnej mobilizacji.13-01-2017
Trzeba marzyć! 5 kroków do... Za nami drugi tydzień nowego roku i dla większoś
więcej>>>

3 najważniejsze kroki do sprawności, czyli zbieramy środki na dobrą protezę kończyny 3 najważniejsze kroki do sprawności, czyli zbieramy środki na dobrą protezę kończyny.11-01-2017
3 najważniejsze kroki do sprawności, czyli zbieramy środki na dobrą protezę kończynyJeśli cho
więcej>>>

Jak być przyjacielem chorego przyjaciela Jak być przyjacielem chorego przyjaciela.08-12-2016
W obliczu długotrwałej choroby bliskiej osoby czujemy się bezradni. Nie wiemy, co powiedzieć, ja
więcej>>>

Niepełnosprawny nie znaczy nieszczęśliwy Niepełnosprawny nie znaczy nieszczęśliwy.03-12-2016
Wielu niepełnosprawności na pierwszy rzut oka nie widać. Konieczność udowadniania na każdym kr
więcej>>>

Subkonta dla dorosłych w trakcie leczenia onkologicznego Subkonta dla dorosłych w trakcie leczenia onkologicznego.28-11-2016
Fundacja PoCANCERowani i Fundacja Spełnionych Marzeń współpracując
więcej>>>

NIE - BO -  RAK NIE - BO - RAK.23-11-2016
O tym, że nowotwór nie jest łatwym tematem wie każdy, kto próbował się z nim zmie
więcej>>>

Książka Książka "Czasami wołam w niebo". Czemu warto po nią sięgnąć?.17-11-2016
„Czasami wołam w niebo” to zapis historii, która toczyła się przez niespełna
więcej>>>
Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę
Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę

Cztery kroki do dobrej formy na wiosnę

            Totalne osłabienie, boląca głowa, problemy z koncentracją i niechęć do wszystkiego… To typowe objawy przesilenia wiosennego, które ogarnia znaczną część społeczeństwa.

            Zmiana pogody oprócz wyższej temperatury przynosi także wahania ciśnienia. Oba te czynniki mogą powodować u niektórych osób gorsze samopoczucie. Problem jest tak powszechny, że otrzymał medyczną nazwę – syndrom zmęczenia wiosennego. W sieci krąży wiele porad, jak z nim walczyć, nabrać mocy i energii do życia.

            Mnie osobiście zaciekawiła teza jednego z brytyjskich naukowców. Twierdzi, że sami jesteśmy sobie winni, bo oszukujemy nasz zegar biologiczny, który każe nam odpocząć. Dłuższy urlop powinniśmy planować w marcu i kwietniu, jednak większość z nas nie chce tego robić chociażby z powodu niskich temperatur. Są oczywiście w tym okresie miejsca na świecie, w których jest bardzo ciepło, ale taki urlop to luksus, na który niewielu może sobie pozwolić.

            Niestety nie ma złotego środka na złagodzenie zmęczenia wiosennego, ale warto wypróbować kilka sprawdzonych sposobów, żeby móc cieszyć się wiosną i dobrym samopoczuciem.

            Po pierwsze sen - optymalna długość snu to 8 godzin na dobę. Nie bez znaczenia jest również czas zasypiania. Nasze organizmy najlepiej regenerują się, kiedy zasypiamy między 22 a 22:30! W związku z tym, że dla wielu z nas jest to nieosiągalne, możemy nadrabiać drzemką, przed którą nie powinniśmy się bronić. Lekarze twierdzą, że nawet pół godziny po pracy może być zbawienne dla naszego organizmu i znacznie poprawić samopoczucie.

            Po drugie relaks – nie powinniśmy się przepracowywać w tym okresie, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Ambitne plany zawodowe nie są najlepszym pomysłem na pierwsze dni wiosny. Również wiosenne porządki mogą trochę poczekać. Nic się nie stanie, jeśli zrobicie je trochę później.  Zamiast ganiać ze ścierką idźcie na spacer, poczytajcie dobrą książkę, albo sięgnijcie po inne czynności, które pozwolą Wam zrelaksować się i odpocząć.

            Po trzecie dieta – bardzo często poprawiamy sobie nastrój sięgając po słodycze czy lampkę wina. Nie ma w tym nic złego, jeżeli równocześnie spożywamy odpowiednią ilość minerałów i witamin. W czasie przesilenia wiosennego szczególnie powinniśmy zadbać o odpowiednią ilość wapnia, którego źródłem są mleko i jego przetwory, a także kapusta, brukselka, brokuły, rośliny strączkowe i migdały. Sięgnijcie też po magnez, który znajdziecie w kakao, orzechach, otrębach, rybach, bananach, szpinaku i kukurydzy. Pamiętajcie również o owocach i odpowiedniej ilości płynów – minimum 1,5 litra dziennie.

            Po czwarte więcej ruchu – aktywny odpoczynek, zwłaszcza na świeżym powietrzu z pewnością poprawi samopoczucie, a przy okazji można pozbyć się nadmiaru tłuszczu nagromadzonego w zimie. Możliwości aktywnego wypoczynku jest bardzo dużo, ale każdy powinien wybierać taką formę, która przyniesie mu najwięcej przyjemności i radości. Pamiętajcie, że nie muszą to być intensywne ćwiczenia - najważniejsze żeby dotlenić organizm i zrelaksować się, a do osiągnięcia tego celu wystarczy spacer lub przejażdżka na rowerze.